Ahad, 19 Oktober 2014

Mingguan Wanita: Cik Lyeen Mahu Bentuk Generasi Kelas Pertama.

Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarakatuh.
Salam Cupcakes Strawberry Coklat.

Apa khabar buat semua pengunjung Tanah Kedaung? Alhamdullilah sekian lama menyepi disebabkan tugasan yang melimpah-limpah dan menuntut Lyeen untuk lebih fokus pada dunia belajar Lyeen di IPG. Sehinggakan hari lahir Lyeen pun Lyeen boleh terlepas pandang 9 Oktober lepas. Nasib baik ada orang yang tolong simbah Lyeen guna air mineral tepat pukul 12.00 malam, barulah sedar yang Lyeen dah 22 tahun. Hahahha. Tak sangka aku dah 22 tahun. Aduh!

Tapi, tahun ni Lyeen dapat hadiah istimewa sebagai penghargaan untuk diri Lyeen sendiri.  Tadaaaaa!
Mula-mula, rasa tak percaya juga bila tengok muka sendiri dalam majalah Mingguan Wanita Bil 17 Oktober 2014 tadi. Dulu kecil-kecil selalu pasang angan-angan nak masuk majalah, nak masuk televisyen dan akhirnya hadiah hari lahir Lyeen tahun ni sangat-sangat buat Lyeen rasa bersyukur sebab salah satu impian dah tercapai :) Alhamdullilah.

Jujurnya, Lyeen rasa rendah sangat kalau nak dibandingkan dengan blogger lain untuk dicalonkan oleh blogger Halim Brothers dan ditemu ramah oleh Kak Shema Abas dari krew Mingguan Wanita tapi Lyeen yakinkan sahaja diri untuk jawab semua soalan-soalan cepumas dari Kak Shema. Kadang-kadang rasa macam soalan final exam pun ada. Hahahha. Perkara pertama yang Lyeen ingat bila nampak wajah Lyeen dalam majalah ni ialah kedua mak abah Lyeen di Sabah. Tanpa mereka, mustahil Lyeen ada di tempat Lyeen sekarang. Mereka inspirasi Lyeen yang paling kuat! Dan juga budak kecik pakai songkok tu. Yang handsome tu dan satu-satunya adik lelaki yang aku ada.
Cik Lyeen mahu bentuk generasi kelas pertama? Insyallah andai Allah beri ruang dan peluang untuk Lyeen mencapai kejayaan dari masa ke semasa. Manusia mana tidak mahu berjaya? Semua orang di dunia ini mahu berjaya tak kira dalam bidang apa pun. Macam tu juga Lyeen, Lyeen berharap sangat suatu masa nanti Lyeen mampu bentuk generasi yang serba boleh dan kukuh jati dirinya dalam pelbagai aspek. Aamin.
Apapun, untuk jadi berjaya pasti banyak cabaran dan halangan yang terpaksa kita lalui dengan tenang. Sama-sama kita berdoa semoga kita jadi manusia yang berjaya dunia dan akhirat. InsyaAllah. Terima kasih juga untuk kawan-kawan sekelas yang sentiasa beri Lyeen sokongan saat Lyeen putus harapan. Dan semestinya untuk yang teristimewa, 'kau' yang selalu beri motivasi dan selalu  ingatkan Lyeen pasal kehidupan masa depan. Terima kasih semua. Semoga kejayaan hari ini akan lebih bersinar untuk hari esok dan selamanya. Aamin.

Ok bai. Assalamualaikum.

5 000 Makan Cupcakes!:

Busyra Bt Takiyudin berkata...

slamat kembali berblogging cik lyeen. sma la ngn sy busy ngn study.

BudakVanilla berkata...

tahniah ciklyeen!! :)

Tyra Strawberry berkata...

wahhh congratz kak lyeen =D

aisyah humaira' berkata...

tahniah cik lyeen. baru je baca majalah ni semalam. ada muka comel pulak dalam tu. oh, happy belated birhday cik lyeen ! :)

Hasidy Harun berkata...

Tahniah dan Syabas Cik Lyeen.
Semoga menjadi insan yang berguna kepada generasi akan datang.

Ingatku dalam doamu.. he he he..

Salam Persahabatan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...