Khamis, 17 Oktober 2013

Aku Tidak Akan Menyentuhmu!

Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarakatuh.
SubahanaAllah, AllahuAkhbar, Alhamdullilah.

Rajin saja update blog malam-malam kan. Well, dah sebulan Lyeen cuti blogging kan? Masa ni lah nak balas dendamnya pun. Hahahaha. Ok, Lyeen tertarik untuk buat satu perkongsian cerita kat sini. Sweet, SubahanaAllah, indah dan mulianya Islam!

Seorang pelajar pernah belajar di Delhi.
Satu malam,beliau bersendirian di sebuah masjid.Belajar bersuluhkan api lilin.
 
Di kawasan yang sama, seorang wanita muda sedang dalam perjalanan untuk melawat beberapa saudara-maranya. Walau bagaimanapun, rusuhan tercetus dan jalan  tidak lagi selamat ..
Wanita muda tersebut tidak dapat mencari tempat perlindungan yang lain kecuali di masjid yang berdekatan.
Apabila pelajar lelaki tersebut melihat wanita muda itu, beliau mengarahkan wanita muda itu untuk meninggalkan ruangan masjid itu dengan serta-merta.
Setelah mendengar kata-kata ini, pelajar lelaki itu diam dan meminta beliau untuk duduk di satu sudut. Selepas itu pelajar lelaki itu kembali ke sudut ruang belajarnya dan belajar sepanjang malam. 
Ketika pelajar lelaki itu sedang belajar,seketika dia akan meletakkan jari pada api lilin.
Wanita muda itu secara senyap telah memerhatikan kelakuan aneh lelaki tersebut.
Kisah ini tak selesai lagi, jum ke blog Fastabiqul Khoirat untuk ketahui ending cerita ni. Seronok sangat dan sangat agungnya nilai sebuah kasih dan sayang serta cinta disisi Allah SWT. Semoga kita juga memperoleh rahmat dan sentiasa dalam lindunganNya. Aamin. Kisah ni Lyeen kongsikan sekadar peringatan dan juga renungan kita bersama. InsyaAllah, semoga memberi manfaat hendaknya.
Nota Pink: Saya ada seorang sahabat yang selalu mengingatkan saya dan memberi semangat pada saya. Baru-baru ni dia kirimkan saya dengan madah indah ini, "Cinta bukan mengajar kita jadi lemah, tapi membangkitkan kekuatan. Cinta bukan mengajar kita menghina diri, tapi menghembuskan kejayaan.. cinta bukan pelemah semangat, tp membangkitkannya. Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan, kepada orang yang masih percaya walau pun telah dikhianati...kepada yang ingin dicintai walaupun telah disakiti..dan kepada mereka yang mempunyai keberanian serta keyakinan untuk membangunkan kembali kepercayaan yang telah pudar.. - Hamka". Thanks to blogger Suri Hanani yang sweet. Awak memang baik tapi awak poyo. Hahaha. Ukhuwwah Fillah Abadan Abada! 

9 000 Makan Cupcakes!:

Chekgu Azrine berkata...

Entry yg menarik!!!

✿✿PuTri BlOggER✿✿ berkata...

SALAM SINGGAH SAMBIL FOLOW....SUBANAALLAH, MAHA SUCI ALLAH,....ENTRY NIE BYAK MEMBERI PENGAJARAN WALAUPUN SEKADAR HIBURAN SEMATA....LYEENM MEH LAH DTG BLOG SY, SINGGAH DAN KOMEN JUGA DI SANE...JGN LUPER FOLOW..SALAM UKHWAH

Suri Hanani berkata...

Terharunya sy..hehehe. aq poyo pun ko ttp syg aq kan.. love u geng!

Suri Hanani berkata...

Terharunya sy..hehehe. aq poyo pun ko ttp syg aq kan.. love u geng!

Nadia Johari berkata...

cikgu lyeen..akhirnyer on jugak blog..rindu ni..syahdunyer cerita..ade lagi ke laki mcm tu kat dunia ni..maybe ade tapi kurang..lyeen bila nak jumpa ni

Ayie Abas berkata...

pemuda yg soleh lagi bertakwa nih..kena jadikan contoh :)

Wan Maruzen Wan Husain berkata...

Itulah keindahan islam kan...tp x semua org mempunyai keteguhan iman seperti pemuda td..harap mereka diluar sane jdkan ini sebagai contoh.

MisEyz BLurz berkata...

bestnyaaa.....suka baca entri ni^___^

Teesaz berkata...

singgah sini. :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...