Rabu, 8 Mei 2013

Pesan Abah!

Assalamualaikum Warahmatullah Hiwabarakatuh.
Salam Cupcakes.

Hari ni hati jadi sayu sangat. Tiba-tiba rindu bertaut nak bali k jumpa family di Sabah. Semalam, lepas makan awal je Lyeen tidur. Alih-alih bangun pagi tadi ada SMS dari Abah pukul 12 malam. Abah pernah cakap, "Abah dapat tahu semua yang anak-anak abah rasa. Abah hidup dengan anak-anak abah bukan baru semalam. Sudah 21 tahun." Aku tahu makna tersirat dalam tutur Abah.

Then semalam juga Lyeen terima SMS dari Abah. Oh ya, u ollls. Abah Lyeen memang kreatif. Dia pandai nyanyi, pandai gurindam, pandai sajak. Kot-kot aku ni ambik baka Abah aku lebih kot. Handsome lagi! Bertuahnya aku. Tapi, Abah Lyeen takdak lesung pipit! Eh? Bhahaha. 


Beliau jangung hati aku dunia akhirat. Cinta hati. Cinta seluruh jiwa raga.
Jum Lyeen share sajak yang abah SMS semalam.

TALI
Tali merawat, memelihara sewaktu didalam dunia. 
Janin menjadi bayi.
Tali membuai, menimang.
Untuk menjadi budak.
Tali menjadi hakim, doktor, saudara, kekasih.
Tali menjadi kecewa, merana, sengsara.
Tali menghantar ke alam sana.
(Nukilan Abah: Roslee bin Arijalun)
7 Mei 2013

Sweet kan? Semoga Abah Lyeen sentiasa sihat. Sentiasa handsome. Sentiasa jadi pelindung yang terbaik untuk anak-anaknya. Sayang Abah! Rinduuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu..:'( 

Ok bai. Assalamualaikum.

10 000 Makan Cupcakes!:

alin berkata...

wahhhhhhhhh bestnye abah awak pandai buat sajak.. nice sangat.. :)


semoga abah awak n abah saya selalu sihat. sayang abah saya jugeeee.. :)

Sally Yatiey berkata...

Bestnya ada abah yang pandai buat sajak ;) hee

ANa Ahmad berkata...

so sweet :D

Cik Aida™ berkata...

sweetnye :')

Izzah Azizah berkata...

Sweetnyer ayah lyeen. Semoga ayah Lyeen seihat2 selalu =)

Syafiq A. Ghani berkata...

Untung2 diye pandai buat lagu jgk ^^. orang yang pandai buat sajak biasanya pandagi buat lirik lagu jgk :)

ezyra daniel berkata...

waaa kreatif betul la ayah awak...
mesti rapat dengan ayah nie kan,,,

Irwan Alessa berkata...

Pendek bukan kosong, tapi pendek pengikat kasih sayang.. Berjauhan dengan family bukan buat diri kita terasing.. Itu lah pengikat kasih sayang yang berpanjangan..

aisyah humaira' berkata...

dah agak paham sekarang...

#mula membaca entry2 lyeen kembali..

Cik Fie berkata...

so sweet ! hehe :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...